KRKONOŠE SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO STŘEDNÍ MORAVA JIŽNÍ MORAVA VYSOČINA VÝCHODNÍ ČECHY ČESKÝ RÁJ ČESKÝ SEVER SEVEROZÁPADNÍ ČECHY ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ PLZEŇSKO ŠUMAVA JIŽNÍ ČECHY PRAHA OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
OBLAST JESENÍKY
  Dopravní přístupnost
Pohoří JESENÍKY
Hrubý Jeseník
Nízký Jeseník
Slezská Harta
Rychlebské hory
Kralický Sněžník
Zlatohorská vrchovina
Hanušovická vrchovina
Osoblažsko
Destinační management
 
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
  CHKO JESENÍKY
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
 
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
  Informační centra
Města a obce
Osobnosti a rodáci
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Pohádkové regiony
 
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
  Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Katalog KUDY Z NUDY
Aktivní dovolená
 
PAMÁTKY A ZAJÍMAVOSTI
  Památkové rezervace
Památkové zóny
Hrady a zámky
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
 
LÁZEŇSTVÍ
  Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Lázeňská procedura
Přírodní léčivé zdroje
 
KONGRESOVÁ TURISTIKA
  Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
 
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
 
Království perníku

Jednoduchý tip, jak zkrátit cestu do Krnova na polovinu.

Podle autobusového jízdního řádu jsou Slezské Rudoltice od Krnova po silnici vzdáleny přes třicet kilometrů. Přitom vzdušnou čarou přes Polsko je to sotva patnáct kilometrů.
Majitelé terénních aut si už dnes dokážou cestu ze Slezských Rudoltic do Krnova zkrátit na polovinu polnimi cestami a přes výběžek Polské republiky.
Schengenský prostor bez hranic otevřel nové možnosti, jak cestu Slezské Rudoltice -Krnov zkrátit na polovinu. Slezské Rudoltice plánují obnovení dvou silniček přes polské obce Rowne a Pielgrzymow.
Pokud se to povede a cesty do Krnova se zkrátí na polovinu, otevřou se úplně nové možnosti rozvoje celého regionu Osoblažská. Například pro nezaměstnané bude daleko výhodnější dojíždět za prací do Krnova a Krnováky bude zase daleko víc lákat rekreace na klidném Osoblažsku.
Klíčovým bodem tohoto záměru jsou zapomenuté mosty přes hraniční potok. Tyto mosty hned po válce zatarasily železné závory, které zmizely až v Schengenském prostoru bez hranic.
"Netrpělivě sledujeme, jak se vyvíjí jednáni mezi Českem a Polskem o přeshraničních mostech. Až doteď je ni kdo nepotřeboval, v podstatě bylo jedno, jestli spadnou nebo ne, takže se o ně ani naše státy nezajímaly. V Schengenu najednou mají mosty strategický význam pro další rozvoj pohraničních obcí a pro infrastrukturu pohraničních regionů. Už tu mám pořádně tlustou složku dokumentů o tom, jak se Česko a Polsko pořád nedokážou dohodnout, kdo bude ty zapomenuté mosty vlastnit a starat se o jejich opravy. Zatím to vypadá, že se bude jednat ještě hodně dlouho," povzdechla si starostka Slezských Rudoltic Martina Jalamasová.
První zkratka do Krnova přes Rowne by měla být pokračováním cesty, která vede kolem rudoltických statků kolmo na pelhřimovskou silnici. Druhá by měla navázat na most u zámku v polských Pielgrzymowech.
"Pozemek, po kterém vede polní cesta od pelhřimovské silničky k mostu na Rowne, patří Rusínu. Proto Rudoltice a Rusín spolu uzavřely smlouvu o partnerství, abychom mohli společně usilovat o přeměnu této polňačky na asfaltku. Využití mostu v Pelhřimovech se trochu komplikuje, protože pozemky u hranic patří pozemkovému fondu, ale naštěstí se dá trasa trochu upravit, aby cesta vedla po obecních pozemcích," dodala Martina Jalamasová.
Zatím není jasné, jaký osud čeká krajskou silnici III. třídy z Piskořova přes Pelhřimovy do Hrozové a Slezských Rudoltic.
Tato silnice patří ke kuriozitám Osoblažská. Neznalé řidiče, kteří si podle mapy chtějí tudy zkrátit cestu, čeká jedno překvapení za druhým. Za Piskořovem končí asfalt a pokračuje se po makadamu. Za makadamem se silnice mění v bahnitou či prašnou polní cestu, rozježděnou zemědělskou technikou. Osobní auta tento několikakilometrový úsek jezdí téměř krokem a kličkují mezi výmoly. Udržba komunikace je minimální, takže o silnici se jedná už jen podle mapy.
"Snadno tam vjedou hlavně řidiči, kteří pracují s navigaci, ale občas i ti s automapou. Jednou tam dokonce zajel těžký kamion, který vezl zboží do Slezských Rudoltic. Roztrhal si autoplachtu, přestože jel několik hodin krokem. Jakmile tam jednou kamion odbočí, už se nemůže vytočit. Je v pasti, ze které není úniku. Záludné je, že kolem hranic není signál mobilních operátorů, takže si řidič ani nepřivolá pomoc," popsala specifika této silnice starostka Slezských Rudoltic Martina Jalamasová, která doufá, že kraj zamítne úvahy o vyškrtnutí této komunikace ze seznamu silnic III. třídy, aby z se z ní oficiálně stala pomačká, ke které nemá žádné povinnosti.
Krnovské noviny REGION
Fidel Kuba
ze dne 2.června 2009
DALŠÍ INFORMACE: Slezské Rudoltice
Zveřejněno 02.06.2009 v 09:52 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
REGIONY A OBLASTI ČR
  Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
 
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Rejstřík oblasti
DATABANKA AKCÍ
 
AKTUALITY A ZPRÁVY
  Tiskové zprávy
Aktuality
 
SLUŽBY PRO TURISTY
  Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
Bankovní služby
Turistický produkt
Záchranné služby
 
KALENDÁŘ AKCÍ OBLASTI
  Akce pro děti
Kino, divadlo, výstavy
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Kalendář kongresů, konferencí
Kalendář veletrhů a výstav
 
FOLKLOR A TRADICE
  Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
 
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
  Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
 
REGIONÁLNÍ ROZVOJ
  Regiony a sdružení
Investiční příležitosti
Průmyslové zóny
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba